FIRM/BUSINESS VALUATION
KOMPLEXNÍ OCENĚNÍ PODNIKU A BUSINESSU A ODVOZENÍ JEHO CELKOVÉ HODNOTY – EV
ROZBOR A UŽITÍ CELKOVÉ FIREMNÍ STRATEGIE – CBS (CORPORATE/BUSINESS STRATEGY)
- Délka trvání 3dny
- 5. modul (FV – CBS) je součástí navazujícího a postupně rozvíjeného cyklu EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ FIRMY, PODNIKU A BUSINESSU – KOMPLEXNÍ EKONOMICKÝ A FINANČNÍ POHLED
- Obsahem semináře a modulu (FV – CBS) je ucelené i samostatně využitelné téma, lze jej proto objednat, absolvovat i koupit samostatně zde .
URČENÍ A CÍLOVÁ SKUPINA (FV – CBS)
Pro klienty s ekonomickým, finančním, manažerským a business povědomím, ekonomy a finanční i v těchto oblastech zkušenější a základně znalé výkonné a provozní manažery, účetní pracovníky a profesionály, manažerské účetní a kontrolery, vedoucí pracovníky včetně administrativních, ředitele a majitele společností/firem i aktivního businessu, motivované podnikatele a investory, ale i pro všechny ostatní, kteří se chtějí seznámit s kompletní problematikou oceňování firmy, podniku a businessu (Firm and Business Valuation – FV) a dnes zásadní a vše ovlivňující Firemni a business strategii (Corporate and Business Strategy - CBS) včetně jejich vstupů a výstupů i ukazatelů a aplikovat je v současné kvalitní praxi. Tímto následně zefektivnit, upgradovat i řídit propojit ekonomiku, finance, provoz a business svojí firmy/společnosti a zavést dnes nezbytné komplexní systematické ekonomické a finanční řízení EFŘ i s finální vazbou na hodnotu celkovou společnosti a businessu (EV), včetně jeho systémů i metod, a tím kontinuálně i systematicky zhodnocovat svůj business i sebe a prohloubit a současně zarámovat svoji profesionální odbornost doplněnou dnes rozhodující strategickou a feed-forward nadstavbou.
PŘÍNOSY A PŘIDANÁ HODNOTA 5M a Semináře (FV – CBS)
Produktivní pojetí a užití celkové hodnoty společnosti EV (Enterprise Value) jako jednoho funkčního celku a finálního soudobého měřítka i cíle firmy/podniku a businessu, její funkce i cílení v soudobém ekonomickém a finančním řízení (CM) a jeho ucelených systémech (MA - Management Accounting se všemi svými funkcemi a oblastmi tj. plánování, kontrola, rozhodování a hodnocení a řízení výkonnosti). Naučit se ocenit firmu a business jako jeden funkční celek, včetně užití komplexních oceňovacích přístupů i systémových metod (výnosové, majetkové, komparační) a využití jejich analýz, výsledků, vstupů a výstupů pro kvalitní ekonomické a finanční řízení (EFŘ). Praktické úplné expertní a manažersky produktivní odvození celkové – tržní hodnoty společnosti (EV), a to včetně jejích zásadních provázaných vstupů a zásadní analytické podpory. Těmi jsou zejména: strategická analýza-SA, komplexní a agregovaný finanční plán-FP, generátory hodnoty-value drivers, FCFF-volný hotovostní tok směrem k firmě, včetně pojetí a odvození optimálních firemních investic s vazbou na odpisy , pojetí CAPEX atd. . Dále pak v úrovni výstupů kompetentně odvodit a užít hlavní a podpůrné oceňovací metody i v praxi nutné vícenásobné testování ocenění i finálního intervalu odvozené celkové hodnoty i celého ocenění v podobě finálního výsledkového a výkonnostního ukazatele i měřítka-EV na konkrétní velké fungující společnosti založené podle českého práva (s.r.o.) operující na národním a EU trhu a připravující se na vstup na burzu (IPO) a transformaci na akciovou společnost a.s. s veřejně obchodovanými akciemi vyžadující k tomu své celkové tržní ocenění. To znamená v praxi odvodit i celkovou tržní hodnotu této společnosti jako jednoho funkčního celku. Preferovat tržní hodnotu a tržní ocenění (market value/valuation) firmy i businessu, včetně majetku a aktiv a umět s ním konkurenčně a manažersky i podnikatelsky pracovat.
Definovat a odvodit produktivní, dnes zásadní a nezbytnou firemní/ podnikovou a business strategii (Corporate/Business strategy – CBS) a znát její úlohu i praktické užití v současném efektivním ekonomickém a finančním řízení a systematickém i konkurenčním zhodnocování firmy a businessu. Vysvětlit nezbytnost a účinnost výkonnostního řízení (performance management) a výkonnostních ukazatelů (PIs, KPIs...) a jejich praktické aplikace do moderního ekonomického a finančního řízení založeném na definovaných a měřitelných cílech a provázaných motivacích.
- Vytvořit a užít produktivní a komplexní firemní/business strategie ztělesněné v konkrétních efektivně provázaných cílech a vhodně příčinně strukturovaných ukazatelích (PIs/KPIs - KSIs) maximálně zhodnocující společnost i business v čase vzhledem k odvětví, oboru, konkurenci a trhu. Praktické
- odvození konkrétní korporátní strategie-CBS službové společnosti (SFO) podnikající v poradenských službách a jeho realizační postup.
- Vytvořit finální manažerské schéma/matici CBS pro konkrétní společnost, včetně její standardizované struktury a soudobě strukturovaných cílů (firma, vlastníci, zaměstnanci a management, produkty....), manažerských oblastí a realizačních nástrojů, ale i neopominutelných business procesů, systémově vhodných pro jakoukoliv soudobou společnost a business. Ten se bez kvalitní, produktivní a měřitelné strategie -CBS, ale i účelných a účinných KPIs a KSIs stejně jako celé EFŘ a CM, tj. řízení firmy, podniku, organizace a businessu v současnosti neobejde. Tato problematika pak logicky a vývojově zakončí nejenom samostatný 5 modul Cyklu (FV-CBS), ale i celý 5 modulový Cyklus EFŘ, jež finálně zarámuje.
PROGRAM A OSNOVA 5M a Semináře (FV – CBS)
KOMPLEXNÍ OCENĚNÍ FIRMY, PODNIKU A BUSINESSU (Firm/Business valuation)
- Účel ocenění firmy a podniku i businessu jako jednoho funkčního celku, odvození celkové hodnoty společnosti EV (Enterprise Value) a její úloha v soudobém ekonomickém a finančním řízení
- druhy cílené hodnoty a ceny firmy, podniku a businessu – tržní hodnota, investiční hodnota, objektivizovaná hodnota
- komplexní strategická analýza (SA), její vstupy a výstupy
- finanční analýza pro účely ocenění firmy a podniku a její aplikace
- rozdělení aktiv a kapitálu na provozně potřebná (operating assets a NOA) a nepotřebná-nesouvisející s provozem a hlavní činností (non operating assets) a odvození i preference provozního zisku z hlavní činnosti (core business)
- strukturovaný finanční plán pro komplexní firemní ocenění (AFP)
- rozbor a aplikace nejrozšířenějšího DCF (discounted cash flows) ocenění perspektivní společnosti
- praktické ocenění konkrétní a fungující společnosti podnikající v odvětví cestovního ruchu a služeb s ním spojených v úrovni tržní hodnoty (LTI – leisure time industry) a jeho postup
- výsledné a agregující souhrnné ocenění konkrétní (LTI) společnosti a jeho struktura
- preference tržní hodnoty i ceny a tržního ocenění v úrovni preferované a současné tržní hodnoty, jeho úloha v současném ekonomickém a finančním řízení a manažerském účetnictví pojatém jako komplexní nástroj i ucelený a nadstavbový systém řízení (CM)
FIREMNÍ STRATEGIE (CORPORATE/BUSINESS STRATEGY)
- Definice kompletní firemní a podnikové strategie (Corporate/Business strategy – CBS) a její nutnost v současném efektivním ekonomickém a finančním řízení
- struktura a účel CBS a forma interaktivních cílů ji ztělesňující, vize a mise firmy a businessu
- vstupy a výstupy CBS
- měření a hodnocení CBS a její měřítka a hodnotící ukazatele
- formy a úloha výkonnostních a klíčových výkonnostních ukazatelů (performance-PIs/key performance indicators – KPIs...) v CBS a ekonomickém a finančním řízení
- praktické odvození konkrétní korporátní strategie službové společnosti podnikající v poradenských službách a jeho kompletní postup
- schéma a matice standardní CBS pro konkrétní společnost včetně jejích produktivních (PIs, KPIs a KSIs – Key success indicators) a business procesů-BP, její struktura včetně strukturovaných a propojených cílů zahrnujících manažerské oblasti, techniky, konkrétní akce a realizační nástroje pro reálnou společnost a její business