Stručné představení společnosti a její činnosti
- Jsme zatím menší a flexibilní českou společností založenou a vzniklou ve smyslu obchodního práva v únoru 2012 ve formě kapitálové společnosti s.r.o. jedním zakladatelem, výkonným ředitelem, tvůrcem a nositelem a současným realizátorem vize, mise a hodnot společnosti, ekonomem (VŠE-Praha) a dřívějším top managerem - nynějším senior BMC – konzultantem, lektorem a autorem Ing. Tomášem Petříkem (viz. Profesní profil, Osobní a pracovní profil, CV in English, CV CZ).
- Poskytujeme a specializujeme se na komplexní a klientsky orientované produkty-služby v oblasti Business a Manažerského poradenství (core business - Business Management Consulting-BMC), doplněného produktivními Vzdělávacími službami a podporou, včetně odborné Publikační činnosti. Tyto propojené a doplňující se činnosti tvoří i naše 3. hlavní produktové linie (HPL), členící se v nich dále na podřízené produktové linie a jejich segmenty (viz dále firemní PM a PM v 1HPL-BMC a jeho bodová-segmentová struktura v ČJ a AJ a PM v 2HPL – Lektoring a jeho struktura a 3HPL – Publikační činnost a její struktura dostupné dále v menu Produkty a služby).
- Naším primárním cílem je poskytovat vysoce kvalitní, inovativní, klientsky vstřícné a hodnototvorné služby i komplementární produkty našim spokojeným a hodnotově uspokojovaným klientům a zákazníkům (viz. dále zákaznický mix-ZM a jeho vztah k celkovému a liniovému PM) a tím maximálně zhodnocovat jejich a následně i svůj business, společnost a organizaci. Na naše produkty a služby, a to v celém jejich kontextovém spektru a pod jejím chráněným logem, máme jako společnost BMC Partners s.r.o. u ÚPV registrovanou platnou ochrannou známku
- Spolupracujeme s kvalitními, motivovanými a praxí prověřenými obchodními partnery na bázi "win to win" řízených vztahů (viz Spolupracujeme) a stavíme na vzdělání, znalostech, dovednostech i relevantní, lokální a mezinárodní praxi našich efektivně kooperujících spolupracovníků a našich pracovníků, včetně top managementu.
- Společnost pojímáme a řídíme cílově a hodnotově, takticky a strategicky v souladu s moderními a praxí odzkoušenými trendy i systémy firemního, podnikového a organizačního řízení (Corporate Managementu - CM) s primární klientskou a zákaznickou orientací a preferencí (viz dále naše vize a mise a firemní hodnoty).
- Naše produkty jsou synergické, konkurenční a jsou založeny na reálných, ale i neustále vzájemně parametricky komunikovaných a testovaných potřebách i budoucích očekávání (náš strategický princip feed-forward) klientů a zákazníků i požadavcích relevantního trhu.
- Při své distribuci a prodeji se řídí pravidlem "price for value" , tj. prodejní a finální ceny za poskytnutou a měřitelnou hodnotu vnímanou zákazníky a našimi obchodními partnery, včetně našich subdodavatelů a dodavatelů (business partners).
Struktura produktového mixu
Naše vize
Snažíme se vždy být, jak na úrovni služeb a produktů (viz. PM - produktový mix) i jejich měřitelných parametrů, tak na úrovni cílených klientů a zákazníků (viz. ZM- zákaznický mix) nejenom konkurenceschopní, ale i lepší ve srovnání s přímou, oborovou i odvětvovou konkurencí. Do budoucna, takticky a strategicky se v této struktuře poměřovat s top ČR úrovní a konkurencí, případně výhledově s úrovní a konkurencí EU a CEE.
Poskytování klientských, diferencovaných a komplexních poradenských služeb a produktů (Business Management Consulting-BMC a celkové reference i klientské reference v BM-poradenství) doplněných kvalitním i samostatně poskytovaným odborným vzděláváním a cílenými vzdělávacími programy (Lektoring), včetně související publikační činnosti (Publikování) kontinuálně tvoříme a zvyšujeme hodnotu, úspěšnost i konkurenceschopnost našich klientů a zákazníků i jejich businessu. Tyto efektivně propojené činnosti tvoří naše výše uvedené 3. hlavní produktové linie - HPL
V naší misi, vizi i klíčových hodnotách a přístupech, které vyznáváme a řídí se jimi i náš management a jeho filosofie i naše firemní kultura , je v základě formulováno „moto“ naší společnosti i businessu. Řídí se jimi naše vztahy s našimi partnery (dodavateli, klienty, zákazníky i pracovníky) i okolím (společností, státem a komunitami...).
Tyto provázané hodnoty jsou systémem i měřítkem, které se snažíme uplatňovat interně-vnitrofiremně, ale i externě, tj. ve vztazích s našimi klienty a zákazníky, jejichž Spokojenost je pro nás prvořadá, ale i vůči společnosti, jíž svoji činnostní a našimi rozhodnutími i vztahy ovlivňujeme a finálně, přes primární a podmiňující naplnění klientské a zákaznické hodnoty, komplexně zhodnocujeme.
Naše klíčové firemní hodnoty a přístup (key values)
Systémově se řídíme otevřeným, čestným a poctivým-fair jednáním. Respektujeme své klienty a zákazníky a jejich požadavky a očekávání , ale i naše okolí a společnost. Děláme dlouhodobý, klientský a hodnototvorný business podložený komplexní a měřitelnou firemní/ business strategií (CBS) respektující soudobé provázené a vytyčené ukazatele a cíle (KPIs, KSIs) pomocí níž optimálně (ekonomicky, finančně i klientsky a společensky) zhodnocujeme naší společnost v čase a tím zvyšujeme následně svoji celkovou vlastní tržní hodnotu (EV- Enterprise Value).
Jsme maximálně klientsky vstřícní a jsme schopni efektivně realizovat individuální přístup odvozený od reálných a neustále sledovaných klientských a zákaznických potřeb i hodnotových očekávání, jež měřitelně naplňujeme. Dle toho systematicky řídíme své služby a produkty, které jsme tak schopny efektivně přizpůsobit tzv. "na míru".
Poskytujeme inovativní, konkurenční služby a produkty, které jsou reálně orientovány na trh a zákazníky a přidávají jim parametrickou a měřitelnou přidanou hodnotu při respektování soudobého cenotvorného pravidla ceny za hodnotu "price for value".
Vedle kvalitního vzdělání a vzdělávání, neustále práci na sobě, praktických zkušeností včetně zahraničních, máme dostatek znalostí a dovedností, motivací a vůle, ale i tzv. "drive" formující naše zásadní kompetence (Core Competence) a doplňující naše komplexní vkládané i řízené zdroje (Economic Resources) být pokud možno v čele, ale i dotahovat věci a business do úspěšného a produktivního konce i měřitelného a zákaznicky hodnototvorného a konkurenčního výstupu.
Spolupracujeme s ověřenými, kompetentními a kvalitními obchodními partnery, kteří respektují a sdílejí, ale i doplňují naše hodnoty i hodnoty současného podnikání a businessu (viz. Spolupracujeme). Řídíme se otevřenou komunikací, základními etickými pravidly a nadstavbovým vztahovým pravidlem "win-to win", tj. že si ve finále polepší všichni zúčastnění. To platí pro naše spolupracovníky, ale i naše pracovníky včetně managementu a naši firemní kulturu.
Náš klientský a zákaznický přístup a poskytovaná hodnota ve firemním ZM
- Systémově se řídíme otevřeným, čestným a poctivým-fair jednáním, respektujeme komplexně své klienty a zákazníky a produktivně naplňujeme jejich mapovaná a komunikovaná hodnotová očekávání. Děláme dlouhodobý, klientsky hodnototvorný business, kdy poskytujeme "ty správné-produktivní a flexibilní produkty těm správným a kvalitně servisovaným zákazníkům" v čase.
- Jsme maximálně klientsky vstřícní a flexibilní. Proto jsme schopni efektivně realizovat individuální přístup odvozený od reálných a neustále sledovaných klientských a zákaznických potřeb i hodnotových očekávání. Dle toho systematicky řídíme své služby a flexibilní i korelované produkty, které jsme tak schopny přizpůsobit tzv. "na míru" a zaštítit je účelným a účinným, ale i kontinuálním zákaznickým servisem.
- Poskytujeme inovativní, konkurenční služby a produkty, které jsou reálně orientovány na trh a zákazníky , tj. přidávají jim parametricky měřitelnou a jimi akceptovanou přidanou zákaznickou hodnotu při respektování soudobého cenotvorného pravidla ceny za hodnotu (price for value). Jsme schopni podpořit naše klienty a zákazníky komplexní vzdělávací- edukační podporou (viz. Lektoring), a to jak interně (vnitrofiremní vzdělávání), tak externě - ve vlastní režii , ale i ve spolupráci s dalšími kvalitními profesionály v podobě prověřených a certifikovaných vzdělávacích agentur. Tyto edukační aktivity jsme schopni podpořit produktivní i individuální distanční konzultační podporou.
- Umíme vyhovět našim klientům a zákazníkům v oblastech spolupráce s jejími dalšími dodavateli i doporučení a zprostředkování kontaktů na ty „správné“ lidi a profesionály, společnosti, organizace, včetně jiných poradenských firem, které jejich požadavky zvládnou a vyhovují jejich současným i budoucím potřebám, a to v lokacích: odvětví, oboru, produktu i relevantního trhu a konkurence. Tím je zajištěna dnes nezbytná kontinuita zákaznického, ale i produktového servisu.
- Prosazujeme zásadní přístup produktové a zákaznické kontinuity. To v praxi znamená, že naši klienti a zákazníci nejsou závislí pouze na naší společnosti a její objektivně omezené kapacitě (personální, produktové, manažerské, odborné a finanční...). Navíc mohou své a jim námi poskytnuté produkty či jejich up-grade dále kontinuálně rozvíjet. Kdy naše společnost aktivně a otevřeně komunikuje a produktivně spolupracuje s klienty zvolenými - novými a kompetentními obchodními partnery vyhovujícími jejich dalším i kontinuálním požadavkům a potřebám.
- Umíme klientům a zákazníkům produktivně a komplexně poradit a poskytnout kvalitní servis i na poli Investic, ale i tvorby balancovaného investičního portfolia (firemního i osobního), tvorby a užití kvalitního Business a Investičního Plánu a efektivní celkové Strategie (CBS), stejně tak jako při efektivních operativních , taktických, ale i strategických firemních a business rozhodnutích (včetně, ad-hoc rozhodnutí , např. rozšíření kapacit jejich businessu; implementaci účinného a zásadního systému řízení nákladů nebo MIS včetně v praxi obvyklého up- grade ERP a FIS na MIS atd. viz PM) s dnes rozhodujícím proaktivním (feed-forward) přístupem i současným investorským pohledem.
Ing. Tomáš Petřík
Nezávislý business a manažerský senior Konzultant (BMC), Lektor a Autor - CV in English, CV CZ,
(zakladatel, majitel a výkonný ředitel poradenské společnosti BMC Partners s.r.o.)
Nejvyšší vzdělání a průběh minulé pracovní kariéry
- V roce 1994 získal titul inženýra na VŠE v Praze na Fakultě národohospodářské s finanční specializací. Poté pracoval jako asistent auditora, daňový poradce a posléze jako firemní obchodní konzultant a obchodní ředitel v renomované auditorské a daňové firmě aktivně spolupracující s tehdejší tzv. velkou šestkou auditorských a poradenských firem (Big Six). Dále působil postupně na pozicích finančního ředitele v známé Investiční společnosti EXPANDIA, v obchodním zastoupení renomované americké firmy CATERPILLAR S.A. (ekonomický ředitel a finanční manažer – FM pro ČR+SR), dále jako výkonný ředitel české výrobní a obchodní firmy v oblasti realit a stavebnictví (Evropská stavební a realitní a.s.). Byl také hlavním ekonomem české pobočky německé firmy (ThyssenKrupp) a následně pracoval ve společnosti Body International Brokers (člen burzy –PSE a OCP a stavební–developer – luxusní byty) jako ekonomický ředitel. Více osobní a pracovní profil, "O mně" na G+
Certifikáty osvědčení a vybrané kurzy včetně zahraničních
- E-Commerce, CRM, Social networking (Adem)
- EIS - můj zpracovaný vzdělávací Cyklus EFŘ-1.VOX a.s. viz (leták EFŘ 1.VOX)
- IOM (Institut oceňování majetku)-VŠE – Praha: ocenění podniku (prof. M. Mařík) 4 semestry; závěrečná a obhájená práce (IPO firm valuation viz posudek IOM-VSE) s hodnocením výborně.
- Cost Management- CMa , ABC/ABM a Management Accounting + Reporting (COSA Ženeva- Švýcarsko – Caterpillar),
- implementace systému FIS a ERP – CODA-BANN a přizpůsobení na firemní MIS
- ACCA and CIMA lectures
- ISO and TQM
- Daňový profesionál a specialista, mezinárodní zdanění a DTT (smlouvy o zamezení dvojího zdanění), Podvojné účetnictví II + I a výkaznictví - ČR atd.
Současná pracovní pozice a činnost
- V současné době pracuje a profesionálně působí jako nezávislý senior business a manažerský konzultant (BMC) , lektoruje i veřejně i soukromě vzdělává (od roku 2011 viz. dále a klienti a reference) a současně publikuje (od roku 2001 viz. vybrané publikace na osobnmí profilu a hlavní produktová linie – HPL: BMCP - Publikování) zejména v související oblasti Manažerského účetnictví a moderního Corporate Managementu (CM). Tyto velmi aktuální, související i široké disciplíny a systémy řízení pak v rámci svých i firemních komplexních konzultačních služeb, zahrnující dnes i firemní oceňování ( firm valuation ) a hodnotové i investiční analýzy a doporučení , realizuje v praxi převážně na klientské bázi, včetně související implementace moderního a rozvinutého Manažerského účetnictví i Controllingu a následně konkurenčního celkového soudobě produktivního CM (EFŘ- ekonomického a finančního řízení) do manažersky a ekonomicky produktivního MIS (Management Information System).
- Aplikuje a zavádí v praxi komplexní Manažerské účetnictví-MA (plánování, kontrolu, podporu manažerského rozhodování a měření, hodnocení a řízení interní a externí výkonnosti, včetně propojených PIs a KPIs a CBS...), zavádí efektivní Controlling , Reporting i Benchmarking, moderní Corporate Management - ucelené a provázané systémy ekonomického a finančního řízení , včetně zásadního komplexního řízení nákladů firem a podniků i organizací ( Cost Management- CMa ) a jejich začlenění do jejich centralizovaných IT/ICT systémů FIS, ERP a MIS , a to včetně podpory jejich designu a implementace atd. . Navrhuje optimální organizační a manažerské struktury společností. Děje se tak včetně nejmodernějších procesních přístupů, korporátní a business strategie ( CBS ), business i investičních plánů , systémů efektivní a interaktivní výkonnosti + motivace, včetně relevantních a v dnešních podmínkách nezbytných interaktivních klíčových cílených a cílových ukazatelů KPIs/ KSIs (např. dlouhodobý firemní soukromý klient v BMC poradenství „K&V Elektro a.s.“ zavádějící za mé a BMC Partners dlouhodobé poradenské účasti moderní efektivní a propojený CM se všemi jeho produktivními preferencemi). Specializuje se také na související oceňování společností a businessu ( Firm and Business Valuation ) a analýzy i řízení jejich parametrické hodnoty (Value Management) a komplexní, tj.finanční i nefinanční výkonnosti (Performance Management) propojenou s produktivními produktovými, personálními, manažerskými a organizačními motivacemi a liniemi, ale dnes i s neopominutelnými business procesy.
- Je majitelem, jednatelem a výkonným ředitelem konzultační a obchodní společnosti BMC Partners s.r.o. jejíž nabízený produktový a zákaznický mix i obchodní partneři, včetně referencí, je vedle této prezentace a primární firemní www stránky a dostupný na FB . Současně dlouhodobě a pravidelně publikuje v renomovaných nakladatelstvích a odborných časopisech (Grada, Linde, Leges; Wolters Kluwer- ASPI ČR a SR - Iura Edition, Ekonomia, ...viz. Publikace) a věnuje se kvalitní přednáškové a systematické vzdělávací i lektorské činnosti (1. VOX-Praha, Sova-Brno, Erudica , BTI-Plzeň, Palatinum Campus, KPN Vzdělávání,...) s distanční konzultační podporou, a to jak na bázi veřejné a agenturní, tak na bázi soukromé a firemní (zakázkově např. „Skupina ČEZ“, mezinárodní firma Furukawa EA – CE, Euromaster ČR – Michelin,...). Spolupracuje a podílí se na přípravě renomovaných a prakticky orientovaných MBA programů i jejich prezentaci a přípravě výuky. Zabývá se dlouhodobě finančními a investičními analýzami a reálným investováním , včetně komplexního - klientského investičního poradenství , realizovaným zatím především dlouhodobě úspěšnými soukromými investicemi do cenných papírů především na BCPP s rozšířením tohoto produktového segmentu na konzultace a komplexní selektované klientské poradenství v oblasti Investic formou tvorby balancovaného portfolia s výběrem vhodných finančních instrumentů a produktů z hlediska individuálních klientských potřeb (viz. náš PM a spolupracujeme).
Klienti a vybrané 2HPL reference: Lektoring s distanční konzultační podporou ( od 2011) a BMC-Poradenství (od 2007+):
- Přímá dlouhodobá zakázka: Skupina ČEZ – Severočeské doly-zakázkové vzdělávání (certifikovaný 5 modulový Cyklus EFŘ 2011- 12–5 měsíců realizovaný v profesionální externí spolupráci 1.VOX a.s., 20+ účastníků, ředitelství a centrální podpora a administrativa)
- Agenturní-veřejné a zakázkové vzdělávání s lokací zejména Praha (doplňkově Brno):
-
Johnson Control, Arcelor Mittal, RWE, Lukoil, Skanska, PRE, ČEZ a.s a
Skupina ČEZ, MF, MPO, CzechInvest, ČSÚ,
CzechTrade, Česká spořitelna a Skupina ČS (
Erste), Tacco Fashion, ASUS /Pegatron ,
Carl Stahl, Benešovská nemocnice, Medica, Trexima, Geis, TRW, Furukawa, CE, Euromaster - Michelin atd.
Dále seznam samostatných referencí v hlavních produktových liniích. Lektoring s distanční konzultační podporou a BMC – poradenství k 2/2016 a pozitivní klientský feedback s konkrétními firmami, lidmi i spojeními jako součástí přímých referencí - viz BMCP celkové reference
Kdo byl zejména vzděláván a servisován (v rámci hierarchie businessu, managementu, pozic a HR) zam-ci až top management; úředníci a vedoucí a podpůrná administrativa, včetně ekonomů, finančních a controllingových, reportingových pracovníků, obchodníci, technici atd. , provozní management, zdravotníci, a to včetně managementu a vedoucích pracovníků, různé státní organizace , projektové týmy včetně ICT podpory, bankéři, developeři, majitelé, podnikatelé a investoři :
- Vybraný výrobní, provozní, výkonný a top management Úředníci: MPO, MF, CzechTrade, ČSÚ, CzechInvest, ČSÚ, ..., Zaměstnanci a manažeři : obchod, provoz, finance a ekonomika, controlling a reporting...logistika, firemní a business strategie (CBS), atd.
-
Vybrané osoby a společnosti, které na nás
mohou podat přímé reference (v HPL: Lektoring a BMC - poradenství)
-
Tacco Fashion
s.r.o. (M. Čadová- ředitelka a výkonná manažerka
prodeje – Sales Manager)
- Carl Stahl (L. Rudova- Finanční
manažerka-FM, Controlling,
Finacial Accounting, Costing and Reporting)
- Asus/Pegatron s.r.o.
(V. Ježek- ředitel výroby a provozu)... (viz.
celkové reference , dále členěné v HPL Lektoring a vzdělávání)
- VTP UP - The Science and Technology Park of Palacký University in Olomouc, kontakt: pan. Dr. Ing. P. Kubečka-business development manažer (video ukázka spolupráce a vzdělávacího i konzultačního programu MA )
BMC-poradenství: - K&V Elektro (spolumajitelka Ing. H.Vaňková MBA - soukromý, dřívější kontinuální a dlouhodobý, dnes distanční klient společnosti BMCP v rámci hlavní a primární produktové linii HPL - BMC poradenství viz. celkové reference, dále členěné v HPL Business and Management Consulting - BMC)